Despre Prostie, cu respect apotropaic

Standard

Cu multe lucruri m-am confruntat în viața mea de marginal. Printre ele,  Prostia. Energică, vitală, cleioasă și lăbărțată ca o halviță pe o plită fierbinte, amenințătoare chiar. Face obiectul cugetărilor ce urmează, căci m-am trezit din nou face to face cu Ea. Îi scriu numele cu literă mare, apotropaic. Mă centrez bine și o privesc:

În comunism eram egali. De cele mai multe ori, deștepții munceau și Proștii îi conduceau. Așadar, când vreo doamnă sau vreun domn vă dau lecții din blackhole-ul  Prostiei lor, întrebați-i ce funcții politice au îndeplinit în societatea multilateral dezvoltată. Pariez că veți afla că au fost Cineva. Inteligenții creativi construiesc lumea noastră. Proștii Ignoranți o critică, desigur fără a pune la lucru “gândirea critică”, dispozitiv mental care le lipsește.

Mi-a fost întotdeauna milă de Proști. Imi este și acum, dar cred că nu e sănătos să le ascunzi opinia ta despre ceea ce fac, întrucât asta le amplifică egoul. Și un Prost cu eu gonflat e pericol social.  Prostia vine la pachet cu Invidia, Răutatea , Ambiția și Determinarea. Spune-I unui Prost fudul  că e Prost, și va dărâma muntele dintre El și tine. Vai și amar! Iar “Prostul dacă nu-I fudul, parcă nu e Prost destul”, spune înțelepciunea populară. Prostul setos de sânge  vrea răzbunare. Orientalii ne învață să stăm liniștiți și sa-l lăsăm să primească energia propriei lovituri, ca pedeapsă divină. Asadar….Nu vă fie frică, și Prostia pică!

Ca ființă umană, Prostul e OK. Merită respectul creștinesc. Comportamentele sale intelectuale însă sunt not OK, și e bine să i-o spunem. Să nu-i creăm iluzia adecvării și a inteligentei. Căci se va întoarce împotrivă-ne, ca un Golem scăpat de sub control, când ne așteptăm mai puțin, și ne va lovi.

Și totuși…contradicție în termeni? M-am convins că nu are sens să comentezi cu un Prost sau să comentezi pentru un Prost. Are sens insă să comentezi despre un Prost. Mulțumesc tuturor Proștilor care mi-au dat acest prilej. Mulțumesc, pe bune.

Prostul se va strădui întotdeauna să aibă ultimul cuvânt. El se va strofoca să aducă argumente de autoritate, căci nu îi este accesibilă altă formă de argumentare. Le va utiliza și pe acestea anapoda, Prostește. Uneori, un  Prost Hotărât poate contamina o sută de Deștepți. O sută de Deștepți impreună, nu pot contamina niciodată un Prost.

Prostul nu are cum fi decât TALIBAN MILITANT, în orice tabără s-ar așeza. Seara, toate pisicile par cenușii, toate femeile mai frumoase și toți Proștii se simt mai deștepți. WARNING: Se lasă seara peste Romania! O poate sufoca Prostia! Animalele au exact atâta inteligență câtă le trebuie în mediul lor. Și stau “la locul lor”, cu mult bun simț. Niciodată un animal nu se va strădui să ne învețe cum să fim oameni. Prostul însă, ne va da mereu lecții de bune practici, mai ales în domeniile în care noi ne-am școlit ani mulți. Eu cred că și din acest motiv suferă țara noastră de o hemoragie de creiere.

Prostul viu și concret se simte atacat direct și atunci cand vorbești despre Prostie la modul general. Asta pentru că El nu face diferența dintre general și particular. Și se irită. E “genus irritabile”.

Uneori, Prostul are pasiunea de a decripta mistere. Și le decriptează…Prost. Pentru un Prost, și eu pot fi un mister de “decriptat”, întrucât adevărul, pe care i-l livrez cu generozitate, la lumina zilei, nu-l satisfice.

Până acum, am cugetat despre prostia organică. Prostie reactivă am și eu. Pot reacționa Prostește, dar pot recunoaște că altul e mai deștept ca mine într-un domeniu și pot accepta sfaturi de la unul mai deștept. Cum e ușor de văzut, prostul organic nu prea poate face aste lucruri. De aceea, nici  nu prea are lecuire. Păcat! Prostia poate avea prognostic de vindecare mai bun atunci când nu se asociază cu adularea de sine.  Cazuri rare, dar am întâlnit.

Substitut  de concluzii:

În termeni morenieni, întâlnirea cu un Prost Hotărât, poate fi o excelentă lecție de viață pe care ne-am asumat-o ca trăitori pe Pământ.

4 thoughts on “Despre Prostie, cu respect apotropaic

  1. Unii cred ca ar fi vorba de o virgulă, doar o virgulă: Fericiți cei săraci, cu duhul.
    Săraci material, bogați spiritual.

    Intr-o concepție mai ”New-Age”, e posibil ca un spirit, chiar evoluat, să ia pe Pământ o formă de dizabilitat, de ce nu și mental.

    Mie una mi s-a părut că am ajuns în Rai atunci când am lucrat într-o școliță specială cu deficienți mental – copii și adolescenți – foarte sufletiști, după ce avusesem un șef tâmpit și foarte rău.
    ”Est modus in rebus”.

Leave a Reply

