Scriu eu? Mă scrie cineva? Scrie cu mine cineva? ”A scrie sau a nu scrie”, o bună întrebare.

Standard

PREAMBUL

Scriem ca să salvăm lumea, scriem ca să ne salvăm pe noi înșine…de fapt e același lucru. Scriem. Dăm formă. Formă imperfectă. ”Operele imperfecte”…spune un poet, din marele său con de umbră.

Până când niște critici nonconformiști, tineri încă fiind, m-au convins să-mi asum rolul de poet, rolul uitat, (”Limbajul uitat”, limbajul conștiinței de noapte…) învățasem să-mi trăiesc în liniște mare starea de contact cu Poesia.

Ea, Poesia, se scrie oricum și oriunde, tot așa cum Doamne-Doamne ne iubește și ne iartă oricum și oriunde.

Iertarea Lui, alta decât cea obișnuită, alta decât cea încărcată de lut. Iertare divină, adică una fluidă, fără massă, lesne de primit și de dus.

Poesia, altceva decât vorbele de zi cu zi,vorbele cele greu de purtat pe umeri.

Poesis, o entitate transparentă, generoasă, incredibil de ”măreață” (ca bătrânul Tao) și de ușoară.

POEME DE SEARĂ

*

stau cuminte
e ora când vine Poesia
scriu

ceva din mine se ridică
e ca un fel de pustiu
mocnind de ierburi și fluturi
și consoane cerești

ceva nesupus
ce nu voi zice niciodată
în lumea asta cețoasă
străină mie și ciudată

vin vorbele sărmanele vorbe
golite de miez
cum să pun în silabe pestrițe
ca într-o ciorbă de vară
sofisticatul meu crez…

*

m-am nimerit aici
o pasăre ciripește strident
frici de toate mărimile
colcăie
crănțăne zgurmă lovesc

mă las
să cad în mine
și
pentru o mare clipă
cerul
mă ține luminescent

6 thoughts on “Scriu eu? Mă scrie cineva? Scrie cu mine cineva? ”A scrie sau a nu scrie”, o bună întrebare.

  1. cum o fi fost
    pe vremea Primei Poezii?

    a fost un EL?
    a fost o EA?

    o fi avut
    scânteia primei “nebunii”?

    a fost un EL?
    a fost o EA?

    dar “jarul”
    cine l-o fi stins?

    a fost un EL?
    sau … ALTĂ ea?

  2. atuncea Lumea se crea
    cu El… cu Ea…
    și loc era

    jarul s-a stins în Timp
    așa
    cum viețile și stelele se sting

    iar noi acum
    cârpim ceva
    cu ace fine
    pe un fel de canava

    cu El? cu Ea?

    și dacă totuși nu cârpim
    o luăm de la-nceput

    Trăim

    așa
    Alt Eu O Altă Ea…

Leave a Reply

