Falsele mistere. Jocurile facile ale anonimității. Anonimii și MARELE ANONIM.

Standard

Eu cred că misterele adevărate sunt cele care rezistă la lumina soarelui.

Pot vorbi despre realizările, intențiile, visurile, fricile, îndoielile mele, pot dezvălui multe despre mine. Și totuși pot să rămân pentru ascultători / privitori un mare mister, pentru simplu fapt că întotdeauna ”sunt mai mult decât atât”. În fiecare dimineață sunt alta, renasc, mă redescopăr, am alte întâmplări în prim-planul minții. Depinde pe unde m-au purtat visele mele, fie că mi le pot aminti, fie că nu o pot face. Nu pentru că vreau, ci pentru că asta e legea vieții. Sunt legată cu tot și cu toate, cu binele și cu răul, cu prietenii și cu detractorii, cu adevărul și cu minciuna, cu ieri și cu mâine etc. prin ordinea ascunsă a lumii / lumilor. O ordine infinită, care se dezvăluie și rămâne în același timp misterioasă mereu.

Așadar, dacă mă ascund după o mască, invitându-l pe celălalt să mă descopere din frânturi și îi cer celuilalt să mă provoace cu ”scrap”-urile sale, inițiez un joc de-a v-ați ascunselea pueril, un joc al fricii de profunzimile sinelui, o glumiță în care noi doi facem schimb de iluzii de cunoaștere și de autocunoaștere. E ca și cum am pune ”face-to-face” două oglinzi paralele, care reproduc și devitalizează la infinit suprafețele noastre. Doar suprafețele.

Micii anonimi nu pot concura Marele Anonim. El trăiește prin ordinea ascunsă a lumii, el o provoacă și o dezvăluie, fără a o epuiza vreodată.

………………….
Iată o carte care ne vorbește despre ”universul holografic” în care trăim, despre marele mister la care toți participăm, cu sau fără voie. (”Holografic” este aici o metaforă, nu mi se pare oportun s-o înțelegem literal. Mai degrabă ar fi de înțeles că universul și creierele noastre apar ca funcționând după principiile și legitățile hologramelor):
…………………..
http://www.futuretg.com/FTHumanEvolutionCourse/FTFreeLearningKits/12-AL-Mind,Alchemy%20and%20The%20Sacred%20Science/104-AL02-The%20Cosmic%20Lattice/Michael%20Talbot%20-The%20Holographic%20Universe.pdf

Leave a Reply

