Pagina I din Hexagon. Construcția.

Standard

images (2)

*

Sunt în camera pe care mi-o reprezentam vag de câțiva ani, dar pe care mi-am pre-figurat-o din copilărie, cred.
Începând de asăzi, m-am decis să o locuiesc uneori și să consemnez cele petrecute în intervalul șederii mele aici. Viața se scrie și se trăiește simultan în Hexagon.

Construiesc așadar lumea, cu atributele sale esențiale. Camera asta a mea este foarte sus, într-o clădire ajunsă la senectute, în partea veche a unui oraș submontan. Văd acoperișurile de țiglă roșie și mari pete verzi, vârfurile pomilor și ale copacilor. Uneori verdele se acoperă de pistrui roșii: sunt merele, fructele locului.
Mie îmi plac cele dulci și aurii, aduse de la sud, cu care mă aprovizionez când cobor în centru, să fac piața. Mai cumpăr piersici mari, pârguite și zemoase, caise bine coapte, pepeni galbeni cu miros straniu, de putreziciune înmiresmată ca cea exhalând din unele petice ale pădurii, rodii misterioase, struguri negri, banane proaspete, dar și ribize, coacăze verzi și negre, ori kivi cu gust de coacăze. Mi-ar plăcea să fiu un vierme opalin care își petrece viața în interiorul unui fruct.
O, dar să revin la camera aceasta, numai a mea. Are parchet de stejar – eu îl întrețin, ce gospodină s-ar încumeta să urce până aici? Și apoi, actul îngrijirii face parte din relația mea intimă cu obiectele. Dincolo, ele trăiesc o viață de consum, mai nou sunt proiectate să se deterioreze în timp util. Aici, meșterul le gândește pentru eternitate, cu un învechit respect pentru cea mai umilă creație și creatură.
Mai am, pe peretele opus ferestrei, un raft auster din metal și sticlă de Murano. Când las soarele să se reverse prin fereastră, parchetul se acoperă de umbre colorate, prelinse din locurile lăsate intenționat goale. Mă incită această absență a cărților, pe care pot s-o umplu cu cele mai sfruntate ambiții.
Am spus că las soarele să intre pentru că, printr-o ciudată fantezie de constructor, camera se poate roti, împreună cu modestele ei accesorii: bucătăria, baia, balconul, cămara. Așa că eu gust, după preferințe capricioase, soarele curat al dimineții, cel agresiv de amiază, ori romantice apusuri.
Mi-am așezat pe lateral o canapea curbilinie, din piele autentică, încăpătoare (aș putea ațipi lungită pe ea, dar ăsta nu e un loc de ațipit!), plină de perne acoperite cu petice de catifea având desene diferite și viu colorate.
Uneori, pernele acestea stau risipite prin toată camera, fie că îmi mut eu locul de pe una pe alta, ca să-mi pot asculta vocile interioare, fie că se întâmplă să am excesiv de mulți invitați pe care trebuie să-i așez undeva.
Poate că partea cea mai spectaculoasă a domeniului meu este balconul, o prelungire a camerei, în care se intră prin ușa situată în peretele al treilea, din partea dreaptă a hexagonului. Aici, în glastre și jardiniere din porțelan alb, de toate dimensiunile, îmi cresc grădina. Mușcate rustice, orhidee elitiste, busuioc, ferigi, aloe, clopoței, garofițe …și multe altele, cu nume greu de spus ori de scris, dar cu o plină de arome și culoare prezență.
Ultimul venit este un pomișor cu frunze ovale de culoare verde-închis, având fiecare un alt oval central, zdrențuit, sugerat prin irizări de verde deshis, pe alocuri aproape alburiu. Când mi l-au adus era pe jumătate fiert, fusese uitat în plin soare, într-o zi toridă. Eu l-am ținut ceva timp într-un pahar cu apă energizată, până cand i-au mai crescut câteva firișoare pe rădăcinile lui ciudate, albe ca niște nervi dezgoliți, apoi apoi l-am răsădit și iată, îi cresc cu repeziciune noi frunzulițe.

Aștept, simt că se apropie prima Experiență…

2 thoughts on “Pagina I din Hexagon. Construcția.

Leave a Reply

