Lucrurile simple care vindecă. Pagina IV din Hexagon.

Standard

images

*

Sunt aici, în Hexagonia. La mine acasă. În singurătatea mea încărcată de lumină. Stau cu fața spre Sud, mi-am rotit camera spre sud. Meditez asupra Poeziei. Să fie Poezia zbucium sufletesc pus în vorbe sfredelitoare? Să fie Ea o traducere mai mult ori mai puțin izbutită a stărilor onirice revelatoare? Să fie o înșiruire de stimuli sexuali provocatori? Să fie un jurnal cotidian, o frumoasă relatare a întâmplărilor din lumea orizontală? Să fie joc pur și bucurie verbală? Îngrămădire de metafore sclipitoare? Să fie o sofisticată căutare a stărilor insolite traduse în expresii neobișnuite? Toate acestea să fie? Să fie o altfel de religie ori o altfel de filosofie?

Pentru mine, ea poate fi o clipă infinită de liniște și de armonie, pusă în cuvinte simple, vindecătoare.

Am trăit un Miracol ”mic” (dar pentru mine la fel de important ca un Miracol ”mare”, privit dintr-o meta-perspectivă și o meta-lume). A venit in contul meu FB un Poet. Unul pe gustul sufletului meu. Un Trăitor și un Vindecător. Îi mulțumesc. Am adus aici și savurez câteva dintre poemele sale:

”sura1
se încarcă memoria
se încarcă până la ultimul mormânt
la niciun nume nu mai răspunde copacul
o serenadă aurie scoate umbrele
din ascunzişurile lor
apa îşi urmează cursul neinteresată
de nicio privire
o piatră îmi mângâie senzual linia vieţii
ghemuindu-se în palmă
în timp ce îmi cade din ochi un dumnezeu
sărat şi incolor cât o lacrimă…

sura4

repetaţi după mine
mulţumim pietrelor pentru tăcerea lor
zidurilor pentru răbdarea lor
mulţumim peşterii
pentru nedezvăluirea secretului
nici măcar acelui palmier bătrân
deşi îşi trimite roadele apoase
în fiecare an
în atâtea guri însetate
mulţumim bradului pentru verdele său
himenului
pântecului pentru sângele lor
mulţumim mormântului
mormântului
mormântului
pentru căldura întunericului său
mulţumim
neantului
neantului
neantului pentru lumina sa
amen amen amen
iar acum strângeţi palmele
strângeţi-le bine şi faceţi linişte
linişte vă rog
numaidecât va vorbi zăpada…

sura6

nu nu-mi pasă de umbra ta
nici nu am vreun motiv bine întemeiat
să-ţi ţin minte numele
tu păstor al ruginii şi al luciului
modulează-ţi sunetele
pendulează între morţile tale de glorie
eu mă voi roti în tăcere
în cercurile mele de apă
până la însetare
apoi le voi bea unul câte unul
şi mă voi evapora
mângâiat de palma mamei
până când devin un nor nemărginit
de veşmântul căruia
se vor ţine ca nişte prunci abandonaţi
toate lacrimile lumii…

sura rănii2

într-un strigăt de apă am pășit
pe urmele roșii ale tălpilor
se legăna lumina lunii
iar în memorie înmugureau
tot felul de copaci
ce aveau chipuri de copii
verdele lor era atât de curat
și de lucios
neatins de nimeni încă
nici de sarea
care îmi mângâia că o mamă pielea
nici de nisipul deșertului
care își scotea capul
din când în când din rana mea
cu o poftă nemarginită
de a-i atinge măcar o dată ecoul..

Umbra

de câţiva ani am un obicei ciudat
în fiecare zi ies desculţ
în curtea casei
la ora trei după miezul nopţii
îi pipăi zidurile
de parcă aş bea
din tăcerea lor
mă rezem de trunchiul unui palmier
iar el mângâindu-mă cu aerul din palma sa
îmi povesteşte tot felul de întâmplări
aseară mi-a spus că eu m-am născut
într-o zi de toamnă
la aceeaşi oră când a fost plantat
în casă nu era nimic verde pe atunci
în afară de el şi de ochii mamei
îşi aduce aminte de ea mereu
avea o atingere caldă
o umbră cuminte
ce nu făcea niciodată vreun zgomot
îi spăla frunzele adesea
încât îl învidiau toţi copacii din jur
aşa îmi povesteşte palmierul până ce răsare
soarele
iar când încep să aţipesc
scoate umbra mamei ascunsă bine în rădăcini
mi-o întinde şi cheamă
toate păsările să-mi cânte până-i adorm în braţe…

sura pietrei

domol calc
să nu-mi strivească tălpile vreo piatră
îndiferent cât de mică ar fi ea
oricare dintre ele
e un posibil mesager
către sticlele prăfuite
ale unei ferestre sfânte…
apa trupului clipocind
își trece palma
peste creștetul acelei stânci singuratice
în timp ce încep toți copacii săi dezgoliți
să latre în cor privind în toate direcțiile…

Djamal MAHMOUD”

https://www.facebook.com/profile.php?id=100005552743803

MULȚUMESC!

Leave a Reply

