Gând de seară: Iubește-ți aproapele…

Standard

Am aflat că 98% din fondul nostru genetic este identic cu al oricărui alt om. Cu fiecare om, o altă potrivire, dar în proporția asta.
Oare de asta suntem povățuiți: ”Iubește-ți aproapele ca pe tine însuți?! – m-am întrebat.

Am un prieten poet și disident bolnav. Pentru că a dispărut de vreo zece zile de pe Net, sunt internauți care fabulează despre lucrurile incorecte pe care le face el în acest timp, ori despre rușinea pe care o resimte că nu i s-au împlinit profețiile politice.
Asta doar pentru că omul avea alte opinii decât ei. Și pentru acești oameni a devenit Răul personificat. Au proiectat asupra lui toate lucrurile urâte din ei înșiși.

Eu i-am spus în repetate rânduri acestui prieten pamfletar că nu gândim la fel, că am cu totul alte opțiuni. Am reușit să discutăm civilizat. Îi păstrez aceeași prețuire pentru lucrurile valoroase pe care le-a făcut de-a lungul vieții sale. Nu m-am gândit că dispariția lui e „malefică”. Am avut dreptate, omul e bolnav. Era cea mai plauzibilă ipoteză, de altfel.

Omul acesta despre care vorbesc a avut curajul disidenței în vremea în care cei care îl judecă acum se ascundeau – mai mult ori mai puțin elegant – în spatele vorbelor.

Când nu respecți un poet și un disident, pe tine nu te respecți.
Așadar, nu-i chiar o vorbă goală „Iubește-ți aproapele ca pe tine însuți”. Iubește-l și ajută-l să vadă mai bine, dacă poți. Dacă nu, prețuiește-l pentru ce are bun și spune-i cu ce nu ești de acord, în limbaj civilizt. Așa mi se pare omenește.

http://www.contributors.ro/cultura/a-trai-in-adevar-despre-disidenti-in-vremuri-sumbre-cazul-viorel-padina/

2 thoughts on “Gând de seară: Iubește-ți aproapele…

  1. Daca ala s-a imbolnavit pentru ca era prea preocupat sa critice aia 2% care-l faceau diferit de tinte? A uitat omul ca seamana cu ei in proportie de 98%, iar energia negativa flegmata in eter s-a napustit asupra lui… Poate ca lu’ Plesu d-aia ii merge bine, ca-si vede de treaba lui. D-aia si pentru ca nu uita sa manance. Sau sa doarma.

Leave a Reply

