Gândul de dimineață: manipularea noastră, cea de toate zilele

Standard

*
Manipulările de orice fel, grandioase ori meschine, se folosesc de limitările minților umane, de educația precară a multora, de incapacitatea lor de evaluare onestă – utilizând criterii multiple – atât a celorlalți cât și a propriei persoane.

Un om LIMITAT este insensibil la argumente raționale în mod …. NELIMITAT.
Își apără cu ghearele și cu dinții (delațiune, bârfă, calomnie) micul său univers și marile sale iubiri: idolii găunoși.

Avem nevoie de o educație care să stimuleze, să dezvolte inteligența creativă, capacitatea de apreciere a persoanelor și a situațiilor, simțul moral, dacă dorim să trăim într-o lume normală.

*

download

One thought on “Gândul de dimineață: manipularea noastră, cea de toate zilele

  1. Iată cum comentează și evaluează oamenii pe FB:

    „Ileana Cryss, Felicia Ghergut, Radu Cristina and 28 others like this.
    1 share
    Comments
    Nicoleta Chirpisizu
    Nicoleta Chirpisizu as adauga, exista solutia, meditatia, sa nu isi abuzeze apropiatii cu problemele lor intime, practicand manipularea cronofaga
    Unlike · Reply · 1 · 10 hrs
    Carmen-Maria Mecu
    Carmen-Maria Mecu Aici e o problemă care ar fi de competența unui consilier psiholog. smile emoticon
    Like · Reply · 10 hrs · Edited
    Mihai Rogobete
    Mihai Rogobete Soluție nu există. oricum am opta, trăim în captivitatea unei culturi sau a alteia. Dacă ținem cont, că fuecare cultură își are propria rețetă creativă, nici creația nu rezolvă problema. Ca să mizăm pe obiectivitatea unei optici „poliedrice”, a pluriperspectivei culturale, nici șapte vieți nu ne ajung pentru a le însuși.
    Dacă ținem cont că și animalul este manipulat de mediu, nici renunțarea la umanitate nu ne-ar fi de folos.
    Like · Reply · 1 · 9 hrs
    Carmen-Maria Mecu
    Carmen-Maria Mecu smile emoticon
    Like · Reply · 9 hrs
    Carmen-Maria Mecu

    Write a reply…

    Choose File
    Mihai Rogobete
    Mihai Rogobete Rămâne rugăciunea, care, prin ritm și incandație mandalică, ne reconectează continuumului originar al cunoașterii nemijlocite, imanente.
    Unlike · Reply · 2 · 9 hrs
    Carmen-Maria Mecu
    Carmen-Maria Mecu OK, atunci să cultivăm o credință autentică și capacitatea de meditație…
    Like · Reply · 1 · 9 hrs · Edited
    Mihai Rogobete
    Mihai Rogobete mandalice
    Unlike · Reply · 1 · 9 hrs
    Mihai Rogobete
    Mihai Rogobete Ar însemna să ne punem toate religiile în cap, ținând cont că ele sunt și culturi.
    Like · Reply · 9 hrs
    Mihai Rogobete
    Mihai Rogobete Rarele și fulgurantele momente de inspirație, cât și rarisimele de revelație sunt singurele stări de imanență. Dar câți au harul lor ?
    Sacrul nu e democratic.
    Like · Reply · 9 hrs
    Mihai Rogobete
    Mihai Rogobete Am intervenit, pentru că Udigma urmărește identificarea tehnicilor inspiratoare și revelatoare.
    Like · Reply · 9 hrs
    Carmen-Maria Mecu
    Carmen-Maria Mecu OK, putem lucra „ezoteric”. Eu însă vorbeam de soluții exoterice, care să cultive o rațiune sănătoasă și protectoare. Căci oamenii foarte manipulabili devin victime. Nu doar ale Antenei 3! smile emoticon
    Like · Reply · 1 · 9 hrs · Edited
    Mihai Rogobete
    Mihai Rogobete Prin diversificare cultural-informativă, nicidecum prin antagonizarea sau suprimarea vreunei perspective – echivalentă multiculturalității.
    Like · Reply · 9 hrs
    Mihai Rogobete
    Mihai Rogobete care-i valabilă pentru oameni de cultură, nu de… incultură.
    Like · Reply · 9 hrs
    Carmen-Maria Mecu

    Write a reply…

    Choose File
    Ograda Cristina
    Ograda Cristina Big like! Iar m-ati racorit:) alternativa: a citi…mult, mult si de toate dar s-a inventat internetul si, din pacate, multi cred ca aici gasesc “adevarul absolut”smile emoticon
    Unlike · Reply · 1 · 9 hrs
    Catalina Iliuta
    Catalina Iliuta Încă mai am speranța că facebook-ul va educa presa. Sunt o mulțime de oameni educați, inteligenți, care pot interveni în discuțiile lor, cu argumente raționale, punându-i în postura de a-si regla discursul pentru că riscă să se facă de rușine iremediabil. Eu îi pun la punct de cate ori am ocazia. Public! Si sunt mulți care apreciază punctul meu de vedere.
    Unlike · Reply · 1 · 8 hrs
    Catalina Iliuta
    Catalina Iliuta Evident, în presă dictează interesele politice.
    Like · Reply · 8 hrs
    Liviu Cristescu
    Liviu Cristescu eu tot port discuţia asta de mii de ani. oare educaţiua rezolvă ceva vreodată? eu tot insist pe treaba aia cu modul în care ne-a creat mediul în primii ani de viaţă, în urma unor traume sau a unor mîngîieri corespunzătoare. pisoiul meu mi-a dovedit asta din plin. fiindcă mă iubea, prindea totul din zbor.
    Like · Reply · 8 hrs
    Carmen-Maria Mecu
    Carmen-Maria Mecu Eu am dresat un pisoi. Am dresat și o pisică sălbăticită. Am învățat și copii, și studenți. O să râzi, cu iubire. Iar educația, e și o problemă a primilor ani de viață. Cu traumele acelea se tot confruntă psihoterapiile.
    Like · Reply · 8 hrs · Edited
    Carmen-Maria Mecu
    Carmen-Maria Mecu PS. Educația nu face minuni, dar înarmează omul cu mijloace de protecție, dacă e o educație-terapie.
    Like · Reply · 8 hrs
    Liviu Cristescu
    Liviu Cristescu păi doar cu umor, inteligenţă şi dragoste se poate educa ceva. da, şi cu respect. copilul trebuie să simtă că ţi-e egal în drepturi – şi va dori mai apoi să-ţi devină egal cu timpul şi în capacităţi. elementarul proces de identificare. ce trucuri drăguţe mai are şi specia asta, pupa-o-ar tata pe scăfîrlie!!!
    Unlike · Reply · 2 · 8 hrs
    Carmen-Maria Mecu
    Carmen-Maria Mecu Știi care a fost cel mai frumos compliment pe care l-am primit eu de la studenți? „D-na Mecu este o femeie normală!”. Asta după ce, de la seminariile și cursurile mele trăznite, în manieră psihodramatică, au trecut la cele „academice”, ținute de pedagogi. smile emoticon
    Like · Reply · 1 · 8 hrs
    Liviu Cristescu
    Liviu Cristescu
    Like · Reply · 8 hrs
    Liviu Cristescu
    Liviu Cristescu mai bine ziceau de gaşcă. eu atunci aş fi dat din coadă.
    Unlike · Reply · 1 · 8 hrs
    Carmen-Maria Mecu
    Carmen-Maria Mecu Păi, când am învățat prin joc de rol despre Emo, de ziceai că-i balamuc în sala noastră de curs, nu eram „de gașcă”? Asta însemna pentru ei „normalitate”.”

Leave a Reply

